Variklinė alyva: mineralinė, sintetinė ar visiškai sintetinė?

Paskelbta: person Paskelbė: Liqui Moly,TS comment Komentarų: 0 Peržiūrų: 9913

Kas iš tiesų svarbu?

Vokiškos alyvos gamintojas LIQUI MOLY paaiškina skirtumus ir atskleidžia, kas iš tiesų svarbu.

Variklinė alyva iš paprasto tepalo tapo aukštųjų technologijų skysčiu. Tuo pačiu metu žymiai išaugo alyvos rūšių ir specifikacijų skaičius. Oliveris Kuhnas, LIQUI MOLY aliejaus laboratorijos vadovo pavaduotojas, pateikia daugiau įžvalgų ir paaiškina, kas iš tikrųjų svarbu.

Kokios alyvos yra?

Oliveris Kuhnas: Variklines alyvas galima grubiai suskirstyti į dvi kategorijas: mineralines ir sintetines. Mineralinės alyvos tampa vis mažiau svarbios automobiliams, nes jos nepasiūlo tokio didelio našumo. Šiuolaikiniai varikliai iš alyvos reikalauja daug daugiau nei seni varikliai. Šiuos reikalavimus gali atitikti tik sintetinės alyvos.

Taigi sintetinės alyvos yra geresnės?

Oliveris Kuhnas: Taip, bet jūs taip pat galite maišyti mineralinę alyvą su sintetine alyva. Tačiau tokios pusiau sintetinės alyvos rinkoje užima vis mažesnį vaidmenį, nes dėl mineralinių medžiagų kiekio jų našumas nėra pakankamai aukštas.

Skamba sudėtingai. Bet tada gal visos sintetinės alyvos yra panašios?

Oliveris Kuhnas: Deja, ne. Yra du skirtingi sintetinių alyvų gamybos būdai. Vienu iš šių būdų gaunamas vadinama PAO (Polyalphaolefinas) alyva. Tai klasikinė sintetinė alyva, kuri pasirodė rinkoje aštuntajame dešimtmetyje. Ji yra chemiškai labai gryna, todėl labai efektyvi, bet taip pat labai brangi gaminti. Taikant kitą metodą, alyva gaminama hidrokrekingo būdu, todėl šios alyvos techniniu žargonu dar vadinamos HC (hydro-cracking) alyvomis. HC alyvos yra modernesnės ir atsirado 1990 m. Šiandien šios alyvos siūlo geriausią įmanomą našumą visiems šiuolaikiniams varikliams.

Ką turėčiau naudoti PAO alyvą ar HC alyvą?

Oliveris Kuhnas: Šis pasirinkimas dažnai net nepasiekiamas. Beveik visas naftos kūrimas šiais laikais vyksta HC alyvų pagrindu. Daugelį alyvos specifikacijų galima atitikti tik naudojant HC alyvas.

Kaip galiu pasakyti, kokia tai sintetinė alyva?

Oliveris Kuhnas: Tai nėra taip paprasta, nes čia nėra vienodų terminų. Pavyzdžiui, JAV tiek PAO, tiek HC alyvos gali būti apibūdinamos kaip visiškai sintetinės, tačiau Vokietijoje sintetinėmis gali būti vadinamos tik PAO alyvos. Štai kodėl savo HC alyvoms suteikiame etiketę „Sintezės technologija“. Kiti alyvų gamintojai vartoja tokius terminus kaip „100% sintetinis“ arba „sintetinis mišinys“, kur neaišku, kas tiksliai turi galvoje.

Tai gana painu.

Oliveris Kuhnas: Tiesa. Tačiau klausimas, kokia sintetinė alyva iš tikrųjų turima omenyje konkrečiu atveju, vairuotojams ir dirbtuvėms nėra svarbus. Tai ne apie tai, kuri alyva tariamai geresnė. Lemiamas veiksnys yra tai, kad alyva atitinka specifikacijas, kurias tam modeliui nustatė automobilio gamintojas. Tai nurodyta automobilio vadove arba galite naudoti mūsų nemokamą alyvos parinkimo vadovą.

Taigi, jei specifikacija teisinga, nesvarbu, ar tai PAO alyva, ar HC alyva?

Oliveris Kuhnas: Teisingai. Bet kuriuo atveju priedų paketas tampa vis svarbesnės. Šiandien jie yra svarbiausias variklio alyvos komponentas, be tikrosios alyvos. Jie užtikrina didelę variklio alyvos našumo dalį. Naudojant kai kurias labai modernias variklines alyvas, bazinė alyva vargu ar yra daugiau nei tik priedų paketų nešiklis.

Taigi kodėl visada kyla diskusijų, kuri sintetinė alyva yra geresnė?

Oliveris Kuhnas: Tai praeities aidas. Kai prieš 30 metų pasirodė pirmieji HC alyvos, kokybės skirtumas nuo PAO alyvų buvo dar didesnis. Bet tai buvo seniai. Joks ekspertas šiandien tokios diskusijos nekeltų.

Komentarai

Komentarų nėra!

Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus paskelbtas. Privalomi laukai yra pažymėti*
Sekmadienis Pirmadienis Antradienis Trečiadienis Ketvirtadienis Penktadienis Šeštadienis Sausis Vasaris Kovas Balandis Gegužė Birželis Liepa Rugpjūtis Rugsėjis Spalis Lapkritis Gruodis
To top

Naujos paskyros registravimas

Jau turite paskyrą?
Prisijunkite arba atstatyti slaptažodį